Feb 15, 2016

Melaka 2015 vs Melaka 2016

Melaka 2016

alhamdulillah hajat Mr.LD nak jalan bertiga ke Melaka tercapai..impian kali ni, nak ke coconut shake pntai klebang (wajib singgah), melaka river cruise dan asam pedas melaka...

kami kesana hari jumaat balik sabtu, sebab ahad nak cuci baju..wihiii...hari jumaat dalam jam 11 slow2 gerak dari homesweethome...singgah seremban cari masjid utk solat Jumaat, teruskan perjalanan ke Avillion Hotel, Jalan Hang Tuah...overall ok hotel ni..breakfast pun banyak menu...

sikecil yang suka berjalan mcm umminya...

dato pun nak masuk dalam gmbr jugakkk

kesayangans

Jubah Thaybah by Qaira Hijab, shawl by FarahIskandar

petangnya kami ke pantai klebang pekena coconut shake, nasi lemak sorang sebungkuih,..balik hotel solat  semua dulu baru keluar pergi naik Melaka River Cruise dan terus pergi makan Asam pedas Claypot..

coconut shake original

muhammad suka tengok air sungai, nampak lampu-lampu

#keluargakecil

semua kids pun suka kalau dapat mandi pool

asam pedas claypot

ini pose wajib ummi dulu...tp dulu single..now heret anak pulak posing.

till then...inshaAllah next time zaid afwan dah besar sikit kita datang naik beca pulak ye...

Melaka 2015

#throwbackfamilyvacation

ini percutian cakap2 terus booking terus jadi...

kali ni first time bercuti dengan family cousin k.ijah..dengan angah dah biasa dah kan...wihiii
booking bungalow a famosa, ada private pool..cumanya sini agak jauh dari ikan bakar muara sg duyung, ikan bakar umbai, jauh dari bandar sikit la..sbb area ayer keroh kan...tapi overall ok la...dan satu lagi sini x boleh masak..so kitorg dah usha2 homestay lain yang ada private pool and dekat dengan bandar...dan lebih murah sikit dari a famosa ni...tp yg penting kita enjoyyy...

anak2 menakan memang happy habis..first time zaid afwan naik pelampung...

mandi la nak..bila-bila masa pun boleh

ni hantu-hantu ayaq..mandi sampai kecut

semua boleh mandi...

sibulat baru 7 bulan masa ni...

malamnya kami makan malam di ikan bakar alai...orang ramai, time ni cuti sekolah...alhamdulillah a.amir n a.hafiz belanja...

selesai makan malam, kita balik..kita zzzZZZ...maklumla letih mandi pool..esok pagi after breakfast, emmm pakat terjun kolam balik..tok pun mandi sekali...

see....tok yang comel mandi dengan cucu, izzul iman...

lepas lunch, kami singgah ziarah dan solat di Masjid Cina...senibina macam di Negara China...subhanAllah..

lepas solat kami singgah tempat wajib, coconut shake pantai klebang, siap tapau lagi minum dalam kereta pulak...

seronok bercuti dengan family, walaupun 2 hari 1 malam, tp bonding time tu rasa begitu bermakna...makan sama2, gelak sama2, enjoy sama2...inshaAllah tahun ni kita plan lagi...semoga dimurahkan rezeki, diberi Allah kesihatan yang baik...

Till then,
#diariUmmiZaidAfwan

1 comment:

1. pose atas sofa tu plg win..nnt zaid ada bilik sendiri, bole frame lekat kat dinding..sure cantik!