Jun 24, 2011

saya seorang Miss KB...

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani....

alhamdulillah semester foundation sudah bermula, masa saya di Tanah suci lagi...jadi bila kembali ke sini, terus start mengajar....

3 subject for this semester...math 1 for science, math 2 for science, math 2 for IT...students semuanya okay, baru lagi kan...huisyyy mula2 balik, asyik mengantuk je dlm kelas, tp cik kb cover la...perangai student mmg mcm2...tp kan da janji di tanah suci, sekembalinya saya ke bumi msia, saya berazam utk jd pendidik yg lebih sabar, jujur dlm mengajar, tak boleh pilih kasih, layan students sama adil...

tapi ya Allah cabaran sungguh ajar foreigner...kertas tutorial dikembalikan secara 1 by 1, sebab ape? sebab sy nak terangkan di mana kesilapan berlaku, supaya apa yg di ajar sampai kepada mereka, ada sorang foreigner's student ni, tulisan usah dikata la...dah di ajar guna pembaris, masih x mau nak guna...sod ba ra lagi, tadi bila tanya soalan yg belajar previous class, he said: 'sorry miss, i already forget about it...' miss kb pun berasap sket dlm hati tp maseh sad ba ra...akhirnya, 'take ur paper, n please do ur correction..' aduiii apa aku nk ckp ngan dak foreigner ni, kang di marah, x dtg kelas, tp tgk next tutorial, dia jawab 'forget' lagi...pendekatan lain kita ambil ye....

alhamdulillah pelajar2 lain sangat dedikasi, blum ada yang bikin masalah....jangan la dik ye...

semoga Allah memberi kesabaran yang tinggi pada saya dlm mendidik mereka....

No comments:

Post a Comment