Apr 22, 2012

hanya DIA tempat sandaran


Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...



semakin hari semakin byk cabaran, semakin byk dugaan, x terkejar rasanya, saya makin hari makin jadi orang yang sangat malu nk minta pertolongan kawan-kawan, kalau boleh semua saya nak buat sendiri, tapi apalah daya saya, apalah keupayaan saya....

beberapa perkara terjadi kebelakangan ni, buat saya jadi malu, jadi segan, kalau boleh saya elak mohon pertolongan orang, saya pasti cuba elak....tapi syukur sangat Allah hadirkan mereka2 yang sangat baik hati, yang sentiasa ada untuk menghulurkan bantuan, semoga Allah permudahkan hidup kalian...

.....dan ya, Rabbku menegurku dengan cara yang sangat halus..

semak bila di asak dengan persoalan yang sudah dikemukakan jawapannya
sesak bila setiap tahun menghadapi situasi yang sama
sebak bila kita disalahkan sepenuhnya

saya muhasabah diri
benar ada silapnya pada saya
saya ceritakan pada yang sudi
benar kata dia pasti ada hikmahnya
ya Allah, berilah saya kekuatan
ya Allah, berilah saya ketenangan
ya Allah, berilah saya kesabaran
ya Allah, berilah saya perlindungan


*to all colleagues, saya mohon maaf kerana banyak menyusahkan, kerana banyak membebankan...saya pohon padaNYA agar DIA mudahkan segala urusan kalian...


2 comments:

  1. b strong KB. kadang2 bila kita lemah, Allah hadirkan kawan2 sebagai kekuatan kita. Bersyukur kerana KB masih ada kawan2 yg super osem untuk membantu.
    All d best KB!

    ReplyDelete
  2. inshaAllah...tqvm fazi!!! Allah hadirkan ujian, namun Allah jua yang hadirkan nikmat...alhamdulillah...

    ReplyDelete